Salı, Temmuz 23, 2013

KAYISI HOŞAFI


Ramazanda her gün bir tarif vereceğim dedim. Ama sözümü tutamadım dostlarım. Özür dilerim.
Biliyorsunuz, geçenlerde bahsetmiştim. Kızımın düğününden sonra, artık sağlık kontrollerimi yaptırma zamanı geldi demiştim. Önce annemin sonra benim yıllık sağlık kontrollerini yaptırdım.
Çok şükür çok kötü bir şey çıkmadı ancak, safra kesemde oluşmuş taşlar maalesef bir operasyon geçirmeme yol açtı. Geçen perşembe ameliyatımı oldum. Nihayet bana sancılar yaşatan taşlardan kurtuldum ama onlar yüzünden safra kesemden de oldum.
Şimdi evde dinleniyorum. Günlerdir bilgisayarımı açmamıştım. Bugün düğmesine bastım. Ama kısa süreliğine. O süreyi de sizlerle geçirmek ve beni çok yormayacak basit bir tarif paylaşmak istedim. Malum ramazan ve ramazan da küçüklüğümden beri sofralarımızda gördüğüm hoşaf yada diğer bir adıyla komposto tarifi paylaşmak istiyorum.
Bu arada eğer yanlış bilmiyorsam taze meyveden yaptığımızda komposto, kuru meyvelerden yaptığımızda hoşaf adını alıyor. Genelde her yaş ve kuru meyveyle yapabiliyorsunuz. Şekerinde aşırıya kaçmazsanız, içimi hafif, ferahlatıcı, susuzluk giderici harika bir şey.
KAYISI HOŞAFI
4-6 kişilik
Malzemeler:
  • 250 gram kuru kayısı
  • 8 su bardağı sıcak su
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1-2 adet karanfil
Kuru kayısıları bir kaba koyun. Üzerine 2 su bardağı sıcak su dökün. 1-2 dakika bekletip süzün. Kayısıları 4'e bölün. Tencereye koyun. 6 su bardağı suyu ekleyin. 10 dakika kaynatın. Şekeri ekleyin 5 dakika daha kaynatın. Ilıyınca buzdolabına koyun. Soğuk servis yapın.
NOT: Şekerini ne çok tatlı ne de çok tatsız olacak kıvamda ayarladım. Eğer çok şekerli sevenlerdenseniz 1 yemek kaşığı daha ekleyebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder