Pazartesi, Temmuz 31, 2017

LİMONLU KURABİYE

kurabiye, kurabiye tarifi, tarifi, limonlu tarifler,
Bu hafta limonata ile başlamışken limonlu tarifler haftası yapmaya karar verdim. ikinci tarifim hemencecik yapabileceğiniz harika bir kurabiye tarifi. Limonlu tarifleri seviyor iseniz kurabiyemi de beğeneceksiniz demektir.
Ben tarifin yarısını yaptım. Çünkü bize çok fazla gelecekti. Daha evvel fazlaca yapar. Hem komşulara verirdim. Hem de dondurucuya koyardım. Yaz zamanı apartmanda in cin top oynuyor. Dondurucum ise yakın bir zamanda bir anda bozulup içindeki tüm malzemem mahvolunca artık depolama işinden de vazgeçtim. Ayrıca çok olunca hepsini bitirene kadar aklımdan hiç çıkmıyorlar :) O yüzden en iyisi yarısını yapmak oldu. İşte tarifi:
LİMONLU "KURABİYE"
16 Adet
Malzemeler:
  • 2 su bardağı un
  • 1 adet yumurta
  • 125 gram oda sıcaklığında tereyağı
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 1 limonun kabuğunun rendesi
  • 1/2 limonun suyu
  • 1/2 paket kabartma tozu
Yumurta, şeker ve tereyağını bir kapta iyice karıştırın.
Un, kabartma tozu, limon rendesi ve limon suyunu ekleyip yoğurun. Yumuşak ama ele yapışmayan güzel kıvamda bir hamur elde edin.
Yağlanmış veya yağlı kağıt serili tepsiye cevizden biraz büyük parçalar halinde aralıklı dizin.
Önceden ısıtılmış 150 derecedeki fırının alt-üst ayarında hafif kızarana kadar yaklaşık 20-25 dakika pişirin.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder